tirsdag 29. mai 2012

Pinse 2012 i strående sommervær

Herlig solfylt pinse på hytta!

Først kom Sina, Ella, Jan-Erik og jeg på fredagen til strålende varmt sommervær. Lørdag formiddag kom også Martine og Sindre, det ble en herlig pinse, sol og varme helt til søndag ettermiddag.

Mitt pinse-prosjekt etter at ungene hadde dratt hjem: snekre nytt sofabord.
Inspirert fra et interiørblad, satte jeg igang. Litt skjevt, men i vater.
Tross alt har materialene ligget ute i regn og kulde en stund.
Jeg ble ihvertfall kjempefornøyd!


Ny blomst med himmel og hav i bakgrunnen.

Jan-Erik og Ella bærer garderobeskap - mye og tungt!
Ella monterer kjøkkenstoler

Flinke jenter - seks nymonterte kjøkkenstoler ferdig på null komma nix.
Ikea-kjøkkenet er ferdig montert og vi er strålende fornøyde med utseende og alt.
Så var det tid for montering av garderobeskap. Sina og Ella i full gang. Vi holdt på til kl. 01.30 om natten.



Det begynner å bli sent. Hvilke skruer er i denne posen da?

Ny kaffemaskin på plass - gammel tid møter ny: Nespresso kaffemaskin anno 2012 møter kaffekopp fra to generasjoner tilbake.
Montøren monterer kjøkkenvifta. Altmuligmann Jan-Erik i farta.


Ny sofa fra Home & Cottage er endelig på plass!

Ny-snekret sofabord av materialer fra haugen utenfor hytta.

Bordet er ferdig pusset, og jeg maler understellet i eggehvit. Bordflaten skal beises.

Bordet er ferdig malt og beiset. Der sparte vi kr 5000,- gitt!

1 kommentar:

  1. Skal til å lage meg et salongbord og fant akkurat den inspirasjonen jeg trengte på bloggen din. Tuuuuuuuuuuuuuuusen takk :D

    SvarSlett