tirsdag 13. august 2013

Super-sommer i juli - sommeren 2013

SOL - BLÅTT HAV - SKYFRI HIMMEL 

SOMMER PÅ SKJÆRA!

Fiskerhavna i Utgårdskilen ligger der så autentisk og vakker og skaper
en helt spesiell stemning.








Grei utsikt fra passasjersiden i båten. Der ute er himmelen blå og havet likeså.

Så til sommerens store prosjekt for mor: lage egen lampe av ballong, lim og garn! På nett ser det så lett ut - se "DRØMMEN". Det er slik en ferdig garnlampe egentlig skal se ut. Jeg blåste meg svimmel på en kjempediger hvit ballong, hang den opp og ventet. Det jeg glemte var jo at når gradestokken viser sånn ca. 25 grader i skyggen, så utvider ballongen seg, og "BANG". Der gikk den i lufta og forsvant....
Andre forsøk: blåse, blåse opp ny grønn ballong. Lim, tau, kliss-klass, surre-surre mange typer garn i laaang tid. Puh, der var den ferdig og henges opp til tørk på klessnora. "BANG". Der gikk den også i lufta, eller det vil si - skrumpet inn til en slapp diger veldig trist ballong inne i masse klissete lim og garn.
Jeg gir opp! Nå drar jeg ut og KJØPER en lampe! Men jeg skal ihvertfall ha for forsøket!


Siste store møbel bæres opp fra havna av hele familien - det vil si
 - noen må jo stå og ta bildet av de som er så flinke til å bære...
Men vårt nye vitrineskap i sort kom da vel i hus og er kjempefint.
Minstejenta fyller 16 år og Petra ønsker velkommen til bursdagsfest ikledd sin fineste skrud.

Bursdagsbarnet i hengestolen
Storesøsters fantastiske bursdagskake

Sommerbuffet på 16-årsdagen. Sola skinner alltid på 7.juli. Alltid!
Våre tre vakre sommerprinsesser






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar