fredag 1. november 2013

Høsten er her

Det er høst på hytte og i hus.

Før vi dro fra hytta sist, pyntet jeg opp litt utenfor hytta på nordsiden med lyng, mose og noen furukvister i det gamle oppvask-stativet. Håper det kan være til inspirasjon til andre om å bruke gamle ting om igjen istedet for å kaste.




Høstluft og nydelig siv på hytta. Det vaier så vakkert i vinden.




Her skal jeg røpe en god idè. 
Jeg ville lage noen unike spisebrikker!


Istedet for å kjøpe alle slags ulike typer dyre spisebrikker i butikken, så laget jeg istedet disse selv. Ideen er like enkel som den er morsom: Riv ut fine sider fra interiørblader, sportsblader, hageblader eller hva du ønsker. For meg var valget enkelt: Sommerbilder fra interiørblader til hytta om sommeren, høstbilder fra interiørblader til høsten, og julebilder fra interiørblader til vinteren. Når du har fire fine sider fra blader eller annet du ønsker å bruke, tar du frem din folieringsmaskin og starter den så den får varmet seg opp.
Bruk plastomslag i størrelse A3 til spisebrikker. Legg så to og to sider ved siden av hverandre inne i plastomslaget. Pass på at de fine sidene vender ut på hver side, og at de ikke er opp-ned. Kjør igjennom folieringsmaskinen, og vips - du har dine egne unike spisebrikker.
Her er noen av våre sommerbrikker. Lykke til! 





Hjemme har jeg også laget et lite arrangement utenfor inngangsdøren.
Hver morgen tenner vi lyset inne i lykten for alle de som er ute og går i høstmørket.
Mange bruker lilla lyng. Jeg liker bedre andre planter og også morsomme gresskar som pynter opp i fine farger. En herlig gammel fiskekasse fra Hvaler sette liksom stemningen.
Disse kassene er helt nydelige, de ligger og slenger langs kysten, for fiskerne bruker nye kasser. Heldige oss som har funnet to gamle slitte nydelige kasser. Hurra!



KOKE KRAFT!?

Oktober er tid for å gjøre smarte valg i høstmørket. Heldige meg fikk en hel plastpose med bein fra elg av en snill kollega. Takk Tove:-)!! Så var det inn på bloggen:
for å lære seg fremgangsmåten for å lage gammeldags, supersunn, økologisk KRAFT!
Superenkelt! Så nå er frysern full av helsekraft. Kan nesten ikke vente med å ta det i bruk.
Tenker det blir imorgen, kanskje i pizza-sausen.....??!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar